AKTUALITY

ROZMÝŠĽATE NAD TÝM, ŽE ZAČNETE PODNIKAŤ?
TAK TREBA NIEČO PODNIKNÚŤ!

Rozhovor s Marcelom Gregom, generálnym riaditeľom TV JOJ

  • 28. 12. 2017
  • Uverejnil Admin Admin
  • Prečítané 4476 x
Prinášame Vám rozhovor s Marcelom Gregom, generálnym riaditeľom TV JOJ

Aký má TV JOJ vzťah k Podnikateľke Slovenska?
Podnikateľka Slovenska je progresívna súťaž, ktorá nás zaujala predovšetkým svojím spoločenským dosahom a zameraním na ľudí, v tomto prípade na ženy, ktoré sa snažia. „Podporujeme tých, ktorí sa snažia“ – to je claim našej nadácie, ktorá už niekoľko rokov podporuje aktívnych ľudí na Slovensku a pomáha im rozbiehať a udržiavať ich zmysluplné aktivity. Ženy podnikateľky realizujú samostatné kroky a posúvajú svoj podnikateľský život a aj ekonomiku na Slovensku. To je obdivuhodná téma. Zaujíma nás.

Nadácia TV JOJ bude udeľovať špeciálnu cenu pre úspešnú ženu v rodinnom podnikaní. Čo vás k tomu viedlo?
Toto rozhodnutie vychádza z filozofie našej televízie. Jedným z najhlavnejších atribútov je rodinnosť. Vytvárame program tak, aby si ho mohli pozrieť všetci jej členovia, aby sme rodiny spájali. Túto filozofiu by sme radi podporili aj v podnikaní. Rodina je jedna z najdôležitejších hodnôt.

Ako vy dnes vnímate rodinné podnikanie? Máte pocit, že je to krok správnym smerom?
Nadnárodné spoločnosti môžu prísť a odísť, no myslím si, že rodinné podnikanie by mal byť základným pilierom celej ekonomiky. Rodinné podnikanie tiež definuje kultúru národa. Je to trend, môžeme to vidieť aj v iných vyspelých ekonomikách sveta.

Nadácia TV JOJ podporuje množstvo z projektov. Na ktoré z nich ste najviac hrdý?
Za dlhé roky, počas ktorých naša nadácia pôsobí, sme podporili veľa projektov, mnohé trvajú dodnes. Spomeniem napríklad podporu juniorských slovenských športovcov v minoritných športoch, ktorým ani štát, ani žiadne inštitúcie nevenujú veľkú pozornosť. Pomohli sme mladým ľuďom, z ktorých mnohí dnes úspešne reprezentujú Slovensko. Veľmi som hrdý aj na floorballovú slovenskú ligu základných škôl, ktorú sme vlastne vytvorili minulý rok a tento rok vzrástol počet škôl, ktoré sa ligy zúčastňujú, takmer o polovicu. Do Floorball Challenge sa tento rok zapojí 25 tisíc žiakov zo slovenských škôl, z čoho sa nesmierne teším a verím, že počet bude narastať aj ďalej. Zamerali sme sa na finančne nenáročný šport, ktorý môžu realizovať aj deti zo sociálne slabších vrstiev a za necelé dva roky sme dosiahli mimoriadne úspechy.

Máte pocit, že sú ženy pracovitejšie? Že vydržia väčší stres ako muži?
Je to samozrejme veľmi individuálne. Dôležité je, aby každý, či už žena alebo muž, mali možnosť a priestor rozvíjať sa. Na Slovensku je podnikanie stále považované skôr za mužskú doménu, ženy musia prekonávať viac bariér, aby uskutočnili svoje podnikateľské sny. A som rád, že sa to ženám čoraz viac darí.

Do akej miery je podľa vás pre podnikateľku dôležitý výzor?
Záleží to asi od odvetvia, ktorému sa podnikateľky, ale aj muži podnikatelia, venujú. Od moderátorov hlavného spravodajstva diváci očakávajú upravený výzor. Na druhej strane drevorubač by vyzeral v obleku počas práce prinajmenšom zvláštne 😊 Dôležitejšie ako výzor sú schopnosti konkrétneho človeka. Len upravený výzor nemusí automaticky vzbudiť dôveryhodnosť ani ako prvý dojem.

Ako vnímate ženy ako podnikateľky? Máte pocit, že ich počet stúpa?
Keďže som v porote vašej súťaže, bol som milo prekvapený nárastom počtu prihlásených podnikateliek, ale aj projektami ako takými. Sú inovatívne, odvážne, majú potenciál. Je to dôkaz, že počet podnikateliek v našej spoločnosti stúpa, čo je výborná správa.

V čom vidíte v súčasnosti najväčšie prekážky pri podnikaní?
Nemyslím si, že dnes existujú také bariéry, ktoré by bránili komukoľvek plniť si svoje podnikateľské sny. Vidíme to aj pri tých najmenších podnikateľoch. Začať môže ktokoľvek, v akomkoľvek veku a odvetví.

Aké vlastnosti by mala mať úspešná podnikateľka?
Podnikateľke by rozhodne nemala chýbať odvaha. A, samozrejme, nemala by sa báť aj prípadných pádov, pretože práve prostredníctvom nich sa môže človek najviac naučiť.

Zlepšili sa podľa vás v posledných rokoch podmienky pre podnikanie?
Zvyšovaním daní prišlo Slovensko o časť konkurenčných výhod oproti okolitým štátom. Na druhej strane nové technológie, ako sú napríklad sociálne siete, podnikanie v mnohých oblastiach uľahčili.

Pohybujete sa v mediálnej sfére, kde je žien viac než dosť. Pracuje sa vám s nimi lepšie než s mužmi?
Vo svojej práci nerozlišujem, či robím s mužmi alebo ženami, pre mňa sú dôležité znalosti a schopnosti daného človeka. V mediálnej oblasti dnes neexistujú bariéry, ženy nie sú diskriminované, práve naopak, neodmysliteľne patria do mediálnej oblasti.

Jednou z kategórií je aj inovatívna podnikateľka. Aké podnikateľské nápady vás v poslednom čase zaujali?
Musím povedať, že ma zaujali mnohé start-upy, dokonca aj slovenské. Televízia JOJ okrem Podnikateľky Slovenska dlhodobo podporuje súťaže Mladý podnikateľ a Študentská podnikateľská cena. Vždy ma prekvapí inovatívnosť projektov, s ktorými sa na týchto súťažiach stretávam.

Náš olympijský medailista vo vodnom slalome Matej Beňuš by oceneným ženám podnikateľkám doprial ako cenu týždňovú dovolenku bez mobilného telefónu. Ak by ste mohli rozhodovať o cenách, čo by ste víťazkám dopriali vy?
Určite by som im doprial viac priestoru pre ne samé, nielen kvôli oddychu, ale kvôli dostatočnému priestoru na uvažovanie a premyslenie podnikateľských krokov. Takže ja by som volil kombináciu opusteného ostrova a stáže v najúspešnejších svetových firmách.

V čom vidíte najväčšie výhody žien v podnikaní?
V takzvaných „mäkkých skills“ – máloktorý muž sa ženám vyrovná v práci s ľuďmi, v intuícii a v schopnosti venovať sa detailom. To ostatné, čím vládnu muži, vedia ženy zvládnuť takisto bravúrne.

Myslíte si, že súťaže ako Podnikateľka Slovenska dokážu dostatočne motivovať ďalšie nasledovníčky?
To je presne dôvod, prečo sme sa ako partner zapojili a tiež, aby sme myšlienku podnikania rozšírili do každého kúta Slovenska.

BLOG

ROZMÝŠĽATE NAD TÝM, ŽE ZAČNETE PODNIKAŤ?
TAK TREBA NIEČO PODNIKNÚŤ!

Rozhovor s Marcelom Gregom, generálnym riaditeľom TV JOJ

  • 28. 12. 2017
  • Uverejnil Admin Admin
  • Prečítané 4477 x
Prinášame Vám rozhovor s Marcelom Gregom, generálnym riaditeľom TV JOJ

Aký má TV JOJ vzťah k Podnikateľke Slovenska?
Podnikateľka Slovenska je progresívna súťaž, ktorá nás zaujala predovšetkým svojím spoločenským dosahom a zameraním na ľudí, v tomto prípade na ženy, ktoré sa snažia. „Podporujeme tých, ktorí sa snažia“ – to je claim našej nadácie, ktorá už niekoľko rokov podporuje aktívnych ľudí na Slovensku a pomáha im rozbiehať a udržiavať ich zmysluplné aktivity. Ženy podnikateľky realizujú samostatné kroky a posúvajú svoj podnikateľský život a aj ekonomiku na Slovensku. To je obdivuhodná téma. Zaujíma nás.

Nadácia TV JOJ bude udeľovať špeciálnu cenu pre úspešnú ženu v rodinnom podnikaní. Čo vás k tomu viedlo?
Toto rozhodnutie vychádza z filozofie našej televízie. Jedným z najhlavnejších atribútov je rodinnosť. Vytvárame program tak, aby si ho mohli pozrieť všetci jej členovia, aby sme rodiny spájali. Túto filozofiu by sme radi podporili aj v podnikaní. Rodina je jedna z najdôležitejších hodnôt.

Ako vy dnes vnímate rodinné podnikanie? Máte pocit, že je to krok správnym smerom?
Nadnárodné spoločnosti môžu prísť a odísť, no myslím si, že rodinné podnikanie by mal byť základným pilierom celej ekonomiky. Rodinné podnikanie tiež definuje kultúru národa. Je to trend, môžeme to vidieť aj v iných vyspelých ekonomikách sveta.

Nadácia TV JOJ podporuje množstvo z projektov. Na ktoré z nich ste najviac hrdý?
Za dlhé roky, počas ktorých naša nadácia pôsobí, sme podporili veľa projektov, mnohé trvajú dodnes. Spomeniem napríklad podporu juniorských slovenských športovcov v minoritných športoch, ktorým ani štát, ani žiadne inštitúcie nevenujú veľkú pozornosť. Pomohli sme mladým ľuďom, z ktorých mnohí dnes úspešne reprezentujú Slovensko. Veľmi som hrdý aj na floorballovú slovenskú ligu základných škôl, ktorú sme vlastne vytvorili minulý rok a tento rok vzrástol počet škôl, ktoré sa ligy zúčastňujú, takmer o polovicu. Do Floorball Challenge sa tento rok zapojí 25 tisíc žiakov zo slovenských škôl, z čoho sa nesmierne teším a verím, že počet bude narastať aj ďalej. Zamerali sme sa na finančne nenáročný šport, ktorý môžu realizovať aj deti zo sociálne slabších vrstiev a za necelé dva roky sme dosiahli mimoriadne úspechy.

Máte pocit, že sú ženy pracovitejšie? Že vydržia väčší stres ako muži?
Je to samozrejme veľmi individuálne. Dôležité je, aby každý, či už žena alebo muž, mali možnosť a priestor rozvíjať sa. Na Slovensku je podnikanie stále považované skôr za mužskú doménu, ženy musia prekonávať viac bariér, aby uskutočnili svoje podnikateľské sny. A som rád, že sa to ženám čoraz viac darí.

Do akej miery je podľa vás pre podnikateľku dôležitý výzor?
Záleží to asi od odvetvia, ktorému sa podnikateľky, ale aj muži podnikatelia, venujú. Od moderátorov hlavného spravodajstva diváci očakávajú upravený výzor. Na druhej strane drevorubač by vyzeral v obleku počas práce prinajmenšom zvláštne 😊 Dôležitejšie ako výzor sú schopnosti konkrétneho človeka. Len upravený výzor nemusí automaticky vzbudiť dôveryhodnosť ani ako prvý dojem.

Ako vnímate ženy ako podnikateľky? Máte pocit, že ich počet stúpa?
Keďže som v porote vašej súťaže, bol som milo prekvapený nárastom počtu prihlásených podnikateliek, ale aj projektami ako takými. Sú inovatívne, odvážne, majú potenciál. Je to dôkaz, že počet podnikateliek v našej spoločnosti stúpa, čo je výborná správa.

V čom vidíte v súčasnosti najväčšie prekážky pri podnikaní?
Nemyslím si, že dnes existujú také bariéry, ktoré by bránili komukoľvek plniť si svoje podnikateľské sny. Vidíme to aj pri tých najmenších podnikateľoch. Začať môže ktokoľvek, v akomkoľvek veku a odvetví.

Aké vlastnosti by mala mať úspešná podnikateľka?
Podnikateľke by rozhodne nemala chýbať odvaha. A, samozrejme, nemala by sa báť aj prípadných pádov, pretože práve prostredníctvom nich sa môže človek najviac naučiť.

Zlepšili sa podľa vás v posledných rokoch podmienky pre podnikanie?
Zvyšovaním daní prišlo Slovensko o časť konkurenčných výhod oproti okolitým štátom. Na druhej strane nové technológie, ako sú napríklad sociálne siete, podnikanie v mnohých oblastiach uľahčili.

Pohybujete sa v mediálnej sfére, kde je žien viac než dosť. Pracuje sa vám s nimi lepšie než s mužmi?
Vo svojej práci nerozlišujem, či robím s mužmi alebo ženami, pre mňa sú dôležité znalosti a schopnosti daného človeka. V mediálnej oblasti dnes neexistujú bariéry, ženy nie sú diskriminované, práve naopak, neodmysliteľne patria do mediálnej oblasti.

Jednou z kategórií je aj inovatívna podnikateľka. Aké podnikateľské nápady vás v poslednom čase zaujali?
Musím povedať, že ma zaujali mnohé start-upy, dokonca aj slovenské. Televízia JOJ okrem Podnikateľky Slovenska dlhodobo podporuje súťaže Mladý podnikateľ a Študentská podnikateľská cena. Vždy ma prekvapí inovatívnosť projektov, s ktorými sa na týchto súťažiach stretávam.

Náš olympijský medailista vo vodnom slalome Matej Beňuš by oceneným ženám podnikateľkám doprial ako cenu týždňovú dovolenku bez mobilného telefónu. Ak by ste mohli rozhodovať o cenách, čo by ste víťazkám dopriali vy?
Určite by som im doprial viac priestoru pre ne samé, nielen kvôli oddychu, ale kvôli dostatočnému priestoru na uvažovanie a premyslenie podnikateľských krokov. Takže ja by som volil kombináciu opusteného ostrova a stáže v najúspešnejších svetových firmách.

V čom vidíte najväčšie výhody žien v podnikaní?
V takzvaných „mäkkých skills“ – máloktorý muž sa ženám vyrovná v práci s ľuďmi, v intuícii a v schopnosti venovať sa detailom. To ostatné, čím vládnu muži, vedia ženy zvládnuť takisto bravúrne.

Myslíte si, že súťaže ako Podnikateľka Slovenska dokážu dostatočne motivovať ďalšie nasledovníčky?
To je presne dôvod, prečo sme sa ako partner zapojili a tiež, aby sme myšlienku podnikania rozšírili do každého kúta Slovenska.