AKTUALITY

ROZMÝŠĽATE NAD TÝM, ŽE ZAČNETE PODNIKAŤ?
TAK TREBA NIEČO PODNIKNÚŤ!

„Poznám množstvo úspešných podnikateliek“

Rozhovor s moderátorom a hercom Michalom Hudákom o tom, ako vníma ženy podnikateľky, prečo žien v podnikaní stále viac pribúda a aké nápady v podnikaní by ocenil on.

Ako vnímate ženy podnikateľky?
Ešte žijeme v spoločnosti, kde je neviem prečo stále zakorenené, že muž je ten, kto má robiť a zarábať a žena má ticho sedieť, čakať naňho, udržiavať oheň, variť, prípadne sem tam dobre vyzerať. Už dávno však nežijeme v stredoveku , že by sme ženy mali vnímať iba ako partnerky a to slabšie pohlavie, ktoré má len tíško počúvať a nič nerobiť. To už samozrejme dávno nie je pravda. Ženy majú v mnohých oblastiach oveľa väčší zmysel pre intuíciu, odhadujú veci lepšie a vnímajú veci komplexnejšie ako muži. Takže ja sa teším z toho, keď sa objavujú nové podnikateľky. A v poslednom období je ich čoraz viac. Možno aj vďaka tomu, že som už niekoľkokrát mal možnosť moderovať podujatia, kde sa podnikateľky oceňovali, alebo prezentovali, poznám množstvo úspešných podnikateliek , ktoré ma následne zoznámili s inými úspešnými ženami a to len potvrdzuje to, čo si myslím, že žien v podnikaní pribúda. Okrem toho sa pohybujem v prostrediach kde nie je žiadnou výnimkou, že žena je súčasťou predstavenstva, dozornej rady, top manažmentu, či je to majiteľka firmy, takže to považujem za absolútne samozrejmé.

Máte pocit, že má súťaž Podnikateľka Slovenska zmysel?
Som presvedčený o tom, že každá súťaž , ktorá podporuje dobrú myšlienku a prináša inšpiráciu pre ostatných ľudí a oceňuje pozitívne nápady a aktivity, má zmyslel. Nielen pre víťazky samotné, ale pre celú spoločnosť. A ako som spomínal, ženy majú v mnohých oblastiach úplne iné zmýšľanie ako muži a oveľa lepší, presnejší feeling a zameranie na nejaký nápad a cieľ. Preto každá aktivita, ktorá pozitívne zviditeľní ich snaženie a úspechy má zmysel a ja rád takú aktivitu podporím.

Ako by ste reagovali, ak by vám zajtra partnerka oznámila, že chce podnikať?
Ona podniká v cestovom ruchu a má moju absolútnu podporu. Darí sa jej, je veľmi šťastná, že robí čo ju baví, nestresuje sa, robí to veľa rokov a myslím, že vo svojom okolí, najmä medzi kamarátkami je aj inšpiráciou. Držím jej palce.

V súčasnosti stále viac žien zvažuje podnikanie a veľa žien sa po materskej nevracia do pôvodného povolania. V čom si myslíte že sú tie výhody podnikania pre ženy?
Aj keď podnikanie nie je jednoduché, má viac výhod ako nevýhod. Kto podniká, je sám sebe pánom, nemá nad sebou nikoho, kto ho núti plniť nejaké termíny, nemusí napĺňať nápady a pokyny niekoho iného, ale robí to, čo chce on alebo ona. Ja by som už tiež nemohol, s výnimkou režiséra, robiť prácu, kde by som musel počúvať niekoho iného. Pri podnikaní má výhodu to, že si žena reguluje svoj voľný čas, čas ktorý venuje rodine a sama sebe tak, ako jej to dovolia pracovné povinnosti. Vie si svoj čas zorganizovať. Ďalšou výhodou môže byť, ak ženy podnikajú v oblasti, ktorá si nevyžaduje iný priestor ako je ten domáci a stačí prejsť zo spálne do „kancelárie“ 5 krokov a v pyžame a cez telefón, alebo počítač komunikovať s klientom.

Do akej miery je pre podnikateľky podľa vás dôležitý výzor?
Nielen u nich, ale u všetkých ľudí je dôležitý. Žijeme dobu, keď sa na výzor dbá možno niekedy až prehnane, ale na druhej strane si myslím, že ak je žena či muž šikovný a má svoj vnútorný esprit, je úplne jedno aký má výzor. Pozrime sa na mnohých majstrov slova, ktorý sú celosvetovo známi, nie sú to krásavci a ľudia ich rešpektujú. Žena nemusí byť prvoplánovo krásna, ale musí mať charizmu.

Akú cenu by ste víťazkám dopriali?
Určite každú ženu poteší ak si môže dopriať deň, či týždeň sama pre seba a ísť napríklad na wellness pobyt. Jednoducho oddych, pri ktorom bude o ňu postarané ako v bavlnke.

Aké podnikateľské príbehy vás osobne oslovujú?
Tých možností je veľa, ale ide skôr o nápad ako taký. V poslednom období sa veľa mladých ľudí na Slovensku začalo venovať tradíciám a folklóru a s tým spájajú svoje podnikanie. Či sú to módni návrhári, modrotlačiari, foodblogeri … Je tu doba, ktorá praje renesancii folklóru a tradícii. Úprimne sa z toho teším. Čo je vzácne je to, že nikto tých mladých ľudí do toho nenútil. Keď toto bude náplňou hlavne začínajúcich podnikateliek, tak to treba určite oceniť.

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /nfsmnt/hosting1_2/3/c/3cf8e9ed-32b2-40c1-80ed-9cd66fbf077f/podnikatelkaslovenska.sk/web/wp-content/themes/html5blank-stable/page-6.php on line 99